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Breast feeding policy in brazil

an integrative review

Authors

DOI:

https://doi.org/10.47385/praxis.v16.n30.4405

Abstract

The discussion about the breastfeeding policies in Brazil calls our atention. In Other words, research challenges might be associeted with: gender equity on the work field, issues that covers breastfeeding state laws, economic e social inequality, social protection for workers in the formal economy. All of those challenges overcame the biology perspectives bases on these sort of debates. The purpose of this reasearch is to analyse a particular literature which involves the breastfeeding policies strategies in Brazil. Our reaserch question: the breastfeeding policies in Brazil demonstrate efficiency in order to achieve a social agenda? The method was an integrative review based on inquiry to the database called Scielo e BVS including 2012 to 2022. The results presented that the breastfeeding policies support strategies to improve this sort of actions. However, the data collection suggests that processo of implementation, certification and evaluation must be reviwed. We concluded that the breastfeeding policies in Brazil in general do not reach social needs yet.

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Author Biographies

Ana Paula Cunha Pereira, UNIFOA - Centro Universitário de Volta Redonda

Doutora em Educação Física pela Universidade Estadual de Campinas (2012) com período Sanduíche pela Leeds Beckett University ? Reino Unido (2011, CAPES), Mestrado em Ciência da Motricidade Humana pela Universidade Castelo Branco ? UCB (2006) e Graduação em Educação Física pela Universidade Castelo Branco (1993). Atua como Docente de Educação Física da Rede Estadual de Ensino do Rio de Janeiro desde 1994. Docente do Centro Universitário de Volta Redonda ? UniFOA (2013) nos Cursos de Licenciaturas em Educação Física, Ciências Biológicas e na Graduação em Enfermagem. É Docente do Programa de Mestrado Profissional em Ensino em Ciências da Saúde e do Meio Ambiente (2018) e membro do Núcleo de Acessibilidade Institucional do UniFOA. Atualmente integra o Banco de Avaliadores do SINAES BASis INEP/MEC (2018).

Júlio César Soares Aragão, UNIFOA - CENTRO UNIVERSITÁRIO DE VOLTA REDONDA

Pós-Doutorado em Educação no Instituto de Educação da Universidade do Minho; Doutor em Saúde Coletiva pela UERJ (2007) Mestre em Saúde da Mulher e da Criança pela Fundação Oswaldo Cruz (1999); Graduado em Medicina pelo Centro Universitário de Volta Redonda (1992). É Professor do Centro Universitário de Volta Redonda atuando no Curso de Medicina desde 1996 e no Mestrado em Ciências da Saúde e do Meio Ambiente desde 2008. Tem experiência na área de Medicina, com ênfase em Ginecologia e Obstetrícia e em Ensino da Saúde.

Published

2024-06-22

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